PROJECTE BANC DE LLIBRES INSTITUT DE BEGUES – OBJECTIUS I NORMATIVA D’ÚS

6 07 2015

El projecte BANC DE LLIBRES és un projecte de reutilització i socialització de llibres de text que pretén abaratir el cost dels llibres a curt termini i sensibilitzar al màxim tots els membres de la comunitat educativa de l’INSTITUT de  BEGUES, professorat, alumnat i famílies sobre la utilització del llibre de text  de forma solidària i responsable.

El proper curs  2015-2016 serà el primer on caldrà que els instituts de secundària apliquin la Llei LOMCE o Llei WERT, que afectarà de diverses maneres els nostres alumnes, modificant, canviant o substituint  continguts d’algunes matèries. Aquests canvis també comporten l’obligatorietat de substituir pràcticament la totalitat dels llibres de 1r i de 3r pel curs 2015-2016 i posteriorment de  2n i  de 4t el curs 2016-2017.

Aprofitant les noves circumstàncies i les ganes de seguir treballant de tota la comunitat del nostre institut,  ens hem plantejat una nova manera de gestionar la reutilització i compra dels llibres de text. D’aquí neix la idea del projecte del BANC DE LLIBRES.  A grans trets consisteix en que l’AMPA es converteix en propietària dels llibres de text i els alumnes socis de l’AMPA en usuaris del servei de préstec que els hi ofereix el banc de llibres. Aquest projecte compta amb tot el suport de de la Direcció i del professorat de l’institut, ja que si no fos així, no seria possible crear el BANC DE LLIBRES. Evidentment, també cal el suport de totes les famílies de l’AMPA i dels alumnes implicats.

Aquest projecte es nodreix inicialment del fons d’estalvi de l’AMPA; de les quotes dels usuaris del banc de llibres; del fons de llibres de segona mà que aportaran les famílies desinteressadament o a canvi d’un preu mínim; subvencions de l’Administració pública, si s’escau.

Som conscients que tots els inicis són difícils, per això emprenem aquest projecte de forma tímida, però amb el propòsit que progressivament es pugui ampliar el seu abast i es pugui normalitzar entre tot l’alumnat.

OBJECTIUS DEL PROJECTE

Els objectius fonamentals d’aquest projecte reforcen l’educació en valors que es vol transmetre a l’alumnat. Valors com la responsabilitat, el respecte pel material compartit, l’esperit ecològic, la cooperació, la solidaritat i la participació són intrínsecs al projecte.

  • La reutilització esdevé una opció de centre i, per tant, sense ser una obligació, ha d’anar encaminada a vincular el màxim de l’alumnat.
  • Els llibres esdevenen un recurs compartit i no es poden guixar.
  • Es pretén disminuir el cost econòmic que suposa a les famílies la compra de llibres .
  • Es vol fomentar el respecte envers el material comunitari.

NORMATIVA GENERAL D’ÚS

  1. Les famílies que vulguin formar part del BANC DE LLIBRES hauran de ser sòcies de l’AMPA.
  2. Per ser usuari del banc, caldrà pagar una quota anual. Aquest pagament es farà en el compte de l’AMPA.
  3. Les incorporacions al banc de llibres posteriors al curs 2015-16, amb excepció dels alumnes de 1r de les noves promocions, tindran un increment en la quota de socialització degut a la compra dels nous llibres.
  4. A banda de la quota del banc de llibres, les famílies pagaran, només el primer any una quantitat en concepte de dipòsit. Sense aquest dipòsit no es podrà ser usuari del banc.
  5. L’AMPA retornarà el 100% del dipòsit a cada usuari en finalitzar la seva etapa a l’institut, sempre que els llibres estiguin en bon estat. Igualment ho faria en el cas de que un alumne hagués de marxar abans de l’acabament del curs.
  6. L’usuari tindrà un període de dos mesos per sol·licitar la devolució d’aquest dipòsit a partir del moment en que marxi de l’institut.
  7. En el cas de pèrdua o trencament d’algun llibre, la família haurà de reposar-ho per no perdre el dipòsit.
  8. Els llibres de text són propietat de l’ AMPA.
  9. Tots els llibres socialitzats han d’anar folrats.
  10. Cada alumne té dret a un exemplar de cada títol socialitzat del seu curs. El lot s’adjudicarà de forma aleatòria i no s’admetran reclamacions al respecte de l’adjudicació.
  11. Els diferents exemplars del banc de llibres estaran codificats per identificar l’usuari.
  12. L’alumne serà responsable de la cura dels llibres socialitzats i procurarà mantenir-los fins a final de curs en el millor estat possible. Les famílies acompanyaran els seus fills per aconseguir aquest propòsit.
  13. Els mestres també faran un treball de sensibilització a l’hora de treballar amb el llibre socialitzat en el qual no es podrà escriure, ratllar, pintar, ni malmetre.
  14. En cas de pèrdua o mal ús evident de l’exemplar, la família l’haurà de reposar per un de nou en el termini màxim d’un mes. En cas d’incompliment d’aquesta obligació, se li descomptarà del dipòsit el P.V.P. Si arribés a esgotar el seu dipòsit, quedarà exclosa del banc de llibres fins que torni a restablir els diners del seu dipòsit.
  15. Al finalitzar cada curs escolar, els alumnes deixaran al centre els llibres socialitzats, en la data i hora indicada per cada curs. Caldrà lliurar els llibres nets i esborrats del llapis. Si no es tornessin, es considerarà com una pèrdua de l’exemplar.

Els CRITERIS PELS QUALS NO S’ACCEPTARÀ UN LLIBRE seran: la manca de fulls, guixades amb bolígraf o retolador, brutícies, estrips o fulles soltes, o tots aquells aspectes que l’AMPA consideri, encara que no constin en aquest apartat.

Advertisements

Accions

Information

One response

13 07 2015
clara espinar madrid

Quisiera reservar los libros de mi hija de segundo de la eso y no se como hacerlo gracia

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: